Mentorschap bij Melody
Professioneel Mentorschap
 

Klachtenreglement

Een klacht indienen: 


Overal waar gewerkt wordt kunnen dingen misgaan of anders verlopen dan u gedacht had. Dan is het belangrijk om hierover tijdig in gesprek te gaan.
Samen kunnen we dan proberen uw onvrede weg te nemen.
Ik streeft er naar de kwaliteit van mijn dienstverlening te verbeteren.
Uw opmerkingen kunnen daarbij helpen.
Als we samen niet tot een bevredigende oplossing komen heeft u het recht om een klacht in te dienen. In dit reglement staat beschreven hoe u dat doet (of laat doen); wat u van mij kan verwachten en welke termijnen door mij gehanteerd worden.


Artikel 1
Iedere meerderjarige is bevoegd een klacht in te dienen.


Artikel 2
Klachten kunnen uitsluitend schriftelijk worden ingediend. Zo nodig ben ik u behulpzaam bij het opstellen van de klacht.
Een klacht moet zijn ondertekend en tenminste het volgende bevatten:
• Uw naam, adres en woonplaats of dat van degene die namens u de klacht indient;
• De datum
• Een omschrijving waar de klacht overgaat
Uw klacht moet zo spoedig mogelijk, na de gebeurtenis(sen) waarover u klaagt bij Melody worden ingediend.


Artikel 3
Binnen één week na ontvangst van de klacht krijgt u een ontvangst bevestiging waarin ook staat hoe er verder met uw klacht wordt omgegaan.
Binnen zes weken na ontvangst van de klacht krijgt u een schriftelijke reactie, waarin staat wat er met uw klacht is gedaan en welke beslissing er is genomen. In de brief wordt ook uitgelegd waarom de beslissing is genomen.
Als uw klacht terecht was dan staat in de brief beschreven welke gevolgen dit heeft voor de uitvoering van het mentorschap.
Verder staat in de brief welke mogelijkheden u heeft als de klacht niet terecht wordt bevonden en u het daar niet mee eens bent.


Artikel 4
Indien u het niet eens bent met de beslissing die op uw klacht is genomen heeft u de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de kantonrechter.
De klacht bij de kantonrechter moet schriftelijk worden ingediend.
U heeft het recht om ook zonder dat u eerst bij Melody een klacht heeft ingediend dit te doen bij de kantonrechter.


Artikel 5
Vanzelfsprekend wordt uw klacht vertrouwelijk behandeld. Mocht het nodig zijn om inlichtingen in te winnen bij derden dan zal vooraf toestemming aan u gevraagd worden.


Artikel 6
Op grond van het Besluit kwaliteitseisen Curatoren, Beschermingsbewindvoerders en Mentoren is Melody verplicht de ingediende klachten op te nemen in een klachtenregister. Daarin wordt aantekening gehouden van de ingediende klachten, de genomen beslissingen en de daaruit voortvloeiende maatregelen die genomen zijn.


 
 
E-mailen
Bellen
Info